Algemene voorwaarden
artic studio
Artikel 1: Definities
- Derde(n): Personen die niet bij de Overeenkomst betrokken zijn.
- Opdrachtgever: Degene die door ondertekening van een Overeenkomst of anderszins de geldigheid van deze algemene voorwaarden heeft aanvaard.
- Overeenkomst: Iedere wilsovereenstemming tussen Artic studio Arnhem en Opdrachtgever gericht op het leveren van marketingdiensten.
- Onderhoudscontract: Een verbintenis waarbij Artic studio Arnhem zich verplicht om de ontwikkelde website te onderhouden.
- Partijen: Opdrachtgever en Artic studio Arnhem gezamenlijk.
- Schriftelijk(e): Per e-mail, per fax, per post of via een fysiek document.
Artikel 2: Identiteit
- Naam bedrijf: Artic studio Arnhem
- Straatnaam en nummer: Radiopad 13
- Postcode en vestigingsplaats: 6816 TS Arnhem
- KvK nummer: 83252606
Artikel 3: Algemene bepalingen
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Artic studio Arnhem en op elke tot stand gekomen Overeenkomst tussen Artic studio Arnhem en Opdrachtgever.
- Voordat de Overeenkomst wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de Opdrachtgever beschikbaar gesteld.
- Afwijkingen of aanvullingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.
Artikel 4: Aanbod
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
- Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten.
Artikel 5: Offerte
- Indien in de offerte geen aanvaardingstermijn is gesteld, vervalt de offerte na 14 kalenderdagen.
- Artic studio kan niet aan haar offerte worden gehouden indien de klant redelijkerwijs kon begrijpen dat de offerte, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
- Offertes gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten.
Artikel 6: De Overeenkomst
- De Overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de Opdrachtgever van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
- Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op toekomstige aanvullende en/of vervolgopdrachten.
Artikel 7: Uitvoering
- Opdrachtgever zal alle gegevens waarvan Artic studio Arnhem aangeeft dat deze voor het uitvoeren van zijn werkzaamheden noodzakelijk zijn, tijdig aan Artic studio Arnhem verstrekken.
Artikel 8: Annulering en opzegging
- Beëindiging van een Overeenkomst voor onbepaalde tijd geschiedt schriftelijk en met inachtneming van een opzeggingstermijn van minimaal 1 maand.
- Bij annulering of opzegging is opdrachtnemer niet gehouden tot restitutie van het door opdrachtgever betaalde bedrag en is opdrachtgever gehouden de (nog eventueel) verschuldigde betaling(stermijnen) te voldoen.
Artikel 9: Aansprakelijkheid
- Artic studio is niet aansprakelijk voor indirecte schade.
- Onder directe schade wordt verstaan redelijke kosten die Opdrachtgever zou moeten maken om de prestatie van Artic studio aan de Overeenkomst te laten beantwoorden.
Artikel 10: Overmacht
- Een tekortkoming van Artic studio in de nakoming van enige verplichting jegens Opdrachtgever kan niet aan Artic studio worden toegerekend in geval van overmacht.
Artikel 11: Honorarium
- Alle bedragen zijn in euro’s en exclusief omzetbelasting en andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd, tenzij anders overeengekomen.
Artikel 12: Betaling en facturering
- De door de Opdrachtgever verschuldigde bedragen dienen te worden voldaan binnen 14 dagen na factuurdatum.
- De eerste deel factuur moet altijd betaald worden voordat de werkzaamheden starten.
- Het tweede gedeelte moet betaald worden voor de oplevering (LIVE gang van de website of het aanleveren van de bestanden bij webdesign en grafisch design).
Artikel 13: Klachten
- De Opdrachtgever is verplicht het geleverde direct bij het in ontvangst nemen te controleren. Alle klachten ten aanzien van de verrichte werkzaamheden of geleverde diensten moeten direct na ontdekking - doch uiterlijk binnen 3 maanden na uitvoering van de dienst - schriftelijk worden gemeld.
Aanvullingen per dienst
Aanvulling 1: Webdesign
- Betaling: 50% vooruit, 50% bij oplevering.
- Tussentijds recht op 2 revisies.
- Na het aanleveren van de website en grafisch design is er recht op 1 revisieronde.
- Voor websiteonderhoud kan een los onderhoudscontract worden afgesloten of per uur worden betaald à €75 ex. btw per uur.
Aanvulling 2: Branding en Grafisch Design
- Na het aanleveren van het ontwerp is er recht op 1 revisieronde.
- Extra revisierondes gaan op basis van ons uurtarief a €75 ex. btw per uur.
Aanvulling 3: Advertising
- Wij werken met een maandabonnement dat maandelijks opzegbaar is, mits 14 dagen voor de start van de nieuwe maand per e-mail opgezegd.
- Indien anders overeengekomen, gelden afwijkende opzegtermijnen.
- Wij hanteren een maand van 4 weken, waarvan 1 week voorbereiding en 3 weken LIVE-gang advertentie.
- Als een klant de content te laat aanlevert, gaat dit ten koste van de 3 weken advertentietijd.
- Als een klant niet betaalt, worden onze werkzaamheden on hold gezet. Dit gaat wel ten koste van de adverteertijd bij het adverteren.
Artikel 13: Intellectueel Eigendom
- Onze werkwijze, modellen en strategieën mogen niet gebruikt worden voor eigen exploitatie door de klant.